Specialitate ”Servicii administrative și de secretariat” a apărut din necesitate integrării mijloacelor și tehnicilor muncii administrative și de birou cu tehnicile informaționale de comunicare și de prelucrare automatizată a datelor, urmarînd creșterea performanței și calității muncii de secretariat și de birou în toate domeniile de activtate.
Un asistent- manager bine organizat și competent facilitează munca managerului prin următoarele:
- Degrevează managerul de o serie de acțiuni, pur administrative, contribuind astfel, la utilizarea rațională a timpului de lucru de care el dispune.
- Creează condiții preliminare pentru realizarea de către manager a unor contacte operative cu persoane din interiorul și exteriorul organizației.
- Asigura vehicularea corespunzătoare a informațiilor la nivelul conducerii instituției.
Principalile funcții care revin asistentului- manager sunt următoarele: prelucrarea informațiilor, documentarea, reprezentarea instituției, funcția de filtru și legătură pentru solicitări de contact cu conducerea, asistarea directă a managementului.
Disciplinele fundamentale și de specialitate:
- Teoria generală a dreptului
- Birotică
- Drept constituțional
- Elemente de sociologie
- Administrația publică
- Corespondența administrativă și arhivă
- Deontologia funcționarului public
- Dactilografie computerizată
- Drept administrativ
- Dreptul afacerilor